Cate ceva despre diete si de ce ar trebui sa slabim

dieta

Fiecare femeie viseaza la o silueta demna de admirat insa nu este singurul lucru de care trebuie sa tinem cont pentru a ne pastra frumusetea. Pentru a pastra echilibrul dintre dieta si sanatate trebuia sa alegem una dintre dietele sanatoase bazate pe o alimentatie sanatoasa si o organizare a programului alimentar zilnic. Toate acestea va vor ajuta sa ajungeti la greutatea mult dorita sau sa va pastrati silueta fara a va infometa si fara ca organismul dvs. sa sufere carente nutritionale. Nu uitati ca frumusetea si starea de bine sunt strans legate de un regim alimentar sanatos bine structurat.

Cunoasteti faptul ca daca vreti sa slabiti trebuie sa ingerati mai putine calorii si sa ardeti mai multe. Insa exista acum atat de multe diete, incat nu stim ce sa mai alegem pentru a slabi cu cat mai putin efort.
Ideal ar fi sa renuntati a urma o dieta drastica, si sa urmati cateva sfaturi simple, alaturi de regulile de aur: manancati mai multe legume, mai putine grasimi si nu uitati de miscare. Impreuna toate acestea vor avea rezultate, si inca ceva, orice schimbare in dieta cat de mica dar corecta si cat de putin sport in plus fata de ceea ce faceati inainte, cu siguranta vor fi de bun augur!
O data pe saptamana faceti-va un cadou gustos, dar sarac in calorii. Acesta va ajuta sa nu va simtiti deprimat.Poate fi si o bucatica de ciocolata daca asta doriti dar tineti minte sa va rezumati doar la o bucatica! – fructe de mare- somon afumat- frisca (doar 1 lingurita!)
La micul dejun puteti bea 200ml de suc de portocale, dar pe parcursul zilei beti doar apa si renuntati la sucurile acidulate si apa minerala. Caloriile din sucuri sunt “goale” pentru ca ele va ingrasa insa nu va ofera satietate.
Scrieti un jurnal in care sa notati absolut tot ce mancati si tot ce beti, inclusiv apa si miscarea(sportul facut in ziua respectiva). Poate la inceput vi se va parea obositor, insa studiile arata ca cei care tin un jurnal tind sa consume cu 15% mai putine alimente decat cei care nu au un asemenea “carnetel”.
Tratati alimentele bogate in calorii ca bijuteriile coroanei. Daca va este pofta de o inghetata, pregatiti-va o salata de fructe si puneti deaspura doar o lingurita de inghetata. Faceti o salata mare de legume si manancati doar cu putina branza degresata.

Achizitionati-va un pedometru. Acesta va va “incuraja” sa faceti macar 1.000 de pasi in plus pe zi. O persoana sedentara face de obicei 2.000-3.000 de pasi pe zi. Daca adaugati inca 2.000 de pasi va veti mentine in forma si nu va veti mai ingrasa. Daca veti face intre 5.000 si 10.000 de pasi pe zi veti slabi!

Daca sunteti convinse ca aveti un program de 1600 de calorii pe zi si totusi nu slabiti, mai adaugati macar 10% la numaratoarea dvs. (deci inca 170-200 de calorii). Asa numarul va fi mai aproape de realitate si aceste calorii pot proveni din alimente sau bauturi pe care le considerati “inofensive”.
Consumati 5-6 mese mici pe zi, in loc de 3 mese mari. Chiar daca numarul total de calorii pe zi este acelasi, portiile mai mici si mai dese duc la eliberarea unei cantitati mai mici de insulina, pastreaza zaharul in sange la un nivel constant si ajuta la controlarea senzatiei de foame.

Mergeti 45 de minute pe zi! Daca pana acum specialistii recomandau 30 de minute de miscare zilnica, s-a demonstrat ca aceste minute sunt pentru a impiedica cresterea in greutate, nu pentru a slabi. De abia dupa 30 de minute de efort fizic veti incepe sa slabiti.

Gasiti-va un prieten virtual alaturi de care sa incepeti un program de slabire. S-a demonstrat ca cei care sunt inscrisi intr-o comunitate online slabesc mai usor decat cei care merg la intalniri face-to-face.

Iubiti culoarea albastra! Exista un motiv pentru care nu exista fast-food-uri decorate in albastru. Chiar daca nu va vine sa credeti, albastrul inhiba apetitul! Deci serviti cina de pe farfurii albastre, imbracati-va in albastru cand mergeti la restaurant si cumparati-va o fata de masa albastra. Evitati culoarea rosie, galbenul si portocaliul la masa – aceste culori va “incurajeaza” sa manancati mai mult.

Si daca inca va mai puneti intrebarea : De ce sa slabesc? Iata de ce:
Rata de crestere a obezitatii este ingrijoratoare. aproape 6 miliarde de oameni din intreaga lume aproximativ 1.7 miliarde sunt supraponderali si 310.000 sunt obezi
Fata de anii precedenti, numarul a crescut cu peste 72 milioane din care 33.5% penru barbati si mai mult cu doua procente, adica 35.3 pentru femei.
Obezitatea copiilor este o mare problema, si este locul aici de a informa ca 10% din copiii lumii sint supraponderali sau obezi. In ultimii 20 de ani ratele s-au triplat in regiuni ca Orientul Mijlociu, Insulele Pacificului, Asia de SE si China.
Nivelurile crescinde de obezitate la copii vor afecta prevalenta bolilor asociate in viitor, cind acesti copii vor deveni adulti. Se estimeaza ca in anul 2020, cei de 35 de ani vor fi obezi 30-37% dintre barbati si 34-44% dintre femei, valori in crestere, chiar daca la nivelul platoului.
Obezitatea este clar asociata cu un risc crescut pentru diabet, boala coronariana, boala articulara degenerativa, si un numar de tipuri de cancer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *