Tine dulciurile la distanta!

527871l-640x0-w-8efd4cb6Dependența de zahăr este cea mai dulce, îmbietoare și dăunătoare dependență, acest aliment fiind inclus printre otrăvurile secolului XXI, care fac ravagii în rândul populației.

Zahărul este greu de îndepărtat din viața noastră, însă cu un program foarte bine pus la punct poți reuși să depășești această dependență. Iată ce ai de făcut!

În prima săptămână

Fă curățenie în dulapuri: și nu mă refer la a mânca din toate locurile de pe unde le ai ascunse. Cu cât știi că ai deserturi și alte bunătati dulci prin casă, cu atât tentația de le mânca este și mai mare. Așa, nu mai aicum să te gândești la bomboanele din cămară, atunci când ai pofta sa mananci ceva dulce.

 

 

42fb6ce32571ef82edd10eb27a63781d-7298412-235_235_11Pune-ți bariere

Trebuie să conștientizezi răul pe care zahărul ți-l face, mai ales dacă suferi de obezitate, iar atunci când vezi produse care conțin sirop de arțar, zahăr, nectar, fructoză și alte concentrate dulci, fugi cât de țin picioarele. Dacă iei cina în oraș, treci peste tot ce are glazuri, sosuri dulci și preparate ”lipicioase” și delicioase.

Citește ingredientele de pe produse

Atunci când ieși la cumpărături, uită-te mai bine la ingredientele pe care le conțin produsele pe care vrei să le pui în coș și nu la numărul de calorii. Este mai important ce mănânci, decât ce cantitate mănânci. În plus, dacă nu sunt potențatori de arome și îndulcitori printre ingrediente și numărul de calorii al produsului respectiv tinde să fie mai mic.

Dacă ți-e poftă de dulce și ai ajuns în ”sevraj”, ”mergi și cumpără-ți o banană sau păstrează tot timpul în geantă un baton dulce de slăbit”, este sfatul lui David Katz, MD, director la Centrul Yale-Griffin Prevention Research.

Săptămâna a doua

Doze mici

Ca orice dependență, și cea de zahăr se tratează în pași mici. În condițiile în care ai trecut de la zahăr la îndulcitori, micșorează și doza de îndulcitor. ”O jumătate de linguriță este suficient”,  spune medicul Sally Kuzemchak.

Mixează

Amestecă alimente care nu sunt bogate în zahăr cu alimente care conțin zaharuri. O combinație bună este o jumătate de cană de lapte de migdale cu jumătate de înghețată de vanilie.

Bea numai apă

Timp de o săptămână, bea numai apă. Elimină toate sucurile carbogazoase și sucurile de fructe.

Săptămâna a treia

Deja ar trebui să nu mai tânjești după dulce începând cu a treia săptămână. ”Încearcă să ții acest regim timp de trei luni și vei vedea că nu vei mai simți nevoia să mănânci zahăr”, te sfătuiește doctorul Katz.

Continuă să mănânci desert

Deja ai redus cantitatea de dulce, deci ești în siguranță. Continuă să mănânci dulciuri din când în când pentru că altfel vei avea dureri de cap, iar poftele tot nu-ți vor da pace. Dupa trei luni, din cand in cand, sa spunem o data la doua saptamani, permiteti sa manaci ceva dulce dar aminteste-ti ca nu trebuie sa depasesti masura deoarece lupta contra duciurilor trebuie sa fie o lupta continua.

Sursa: http://www.unica.ro/

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *